Re: Jaki cichy, stabilny zasilacz 300-350W?

Autor: Marek <brak_at_email.com>
Data: Sat 27 Nov 2010 - 18:32:29 MET

W dniu 2010-11-26 04:24, Remek pisze:
> Nominalna sprawność odnosi sie do mocy znamionowej/maksymalnej. W miarę
> spadku obciążenia sprawność również spada/maleje. Warto zapoznać się z
> charakterystykami fabrycznymi zasilaczy i nie twoezyć własnych wydumanych
> teorii.

Ludzie, czytajcie ze zrozumieniem! Co z Wami?!

Rozumiem, że potwierdzasz słowa Przemka - czyli Twoją teorią jest, że
zasilacz 700W będzie ciągnął 700W zawsze, niezależnie od obciążenia od
strony sprzętu? - tak jak zarzucił mi Przemek.

Spróbuję prostymi słowami wypunktować moją dyskusję z Przemkiem abyś ją
zrozumiał w pełni.

PUNKT 1

Napisałem:

"Sprawność zasilaczy firmy BeQuiet sięga prawie 90% więc narzut
zasilacza to tylko 10% do pobieranej mocy przez komputer prawie
niezależnie od mocy zasilacza. Czy zasilacz będzie 300W czy 700W to
prawdopodobnie tyle samo prądu z sieci popłynie."

W tym miejscu muszę zapytać: czy w ogóle chciało Ci się sprawdzić kartę
katalogową tego zasilacza, czy wyssałeś z palca jego charakterystykę i
krytykujesz moje słowa na podstawie tego co wyssałeś?

Tu masz link:
http://www.be-quiet.net/be-quiet.net/index.php?StoryID=17&ProductID=211&websiteLang=en#

Kliknij sobie "technical data" a potem Eco/Efficiency

Jak wół jest tam napisane, że sprawność zasilacza wynosi:
a) 89% przy obciążeniu 20%
b) 93% przy obciążeniu 93%
c) 91% przy obciążeniu 100%

Tak samo jest dla zasilacza 550W jak i 850W. Do dyskusji zakładam, że
producent nie kłamie bo na czymś bazować muszę.

PUNKT 2

Przemek nieuważnie, tak jak Ty, przeczytał co napisałem i uznał, że moje
słowa z punktu 1 oznaczają, że zasilacz 700W będzie ciągnął z sieci 700W
niezależnie od obciążenia, co skwitowałem uśmiechem.

PUNKT 3

Włączasz się Ty i podważasz moje słowa. Ich podważenie oznacza
przyznanie Przemkowi racji: czyli w domyśle miał rację, że BeQuiet o
mocy 700W będzie ciągnął 700W przy obciążeniu 380W.