Re: minimalne wymagania wobec skretki dla 1000BASE-T

Autor: Piotr Wozniacki <p.wozniacki_at_wp.pl>
Data: Sat 27 Nov 2010 - 16:39:45 MET

"Robson" <robson@z.pl> wrote in message news:ico1pg$5ge$2@news.onet.pl...

> Nie mam szklanej kuli.
> 1.Sprawdzic czy sa POPRAWNIE zarobione gniazdka - nie tylko kolejnosci
> przewodow, ale rozniez maksymalne rozploty par.
> 2. sprawdzic patchcordy.
> 3. Zmierzyc DOBRYM miernikiem przewod i patchordy.

No właśnie był u mnie "fachowiec", i "zarobił" od nowa kable twierdząc, że
teraz będzie dobrze. Miernika u niego nie widziałem :)

I dupa. Nadal łączy na 100 Mbps.

Karty Enthernet w obu kompach z najnowszymi drajwerami, mają w menu opcję
1000 full duplex.

Router też sprawdzony pod tym kątem.

Fachowiec twierdzi, że kabel (oznaczony "Cat5 Enhanced") ma linki zamiast
drutów, i pewnie dlatego nie uzyska pełnej prędkości... Wierzyć mu, czy
wezwać innego?