Diagnostyka dysku samsung

Autor: Paweł <brop_at_wp.pl>
Data: Thu 25 Nov 2010 - 21:03:27 MET

Witam
Mam dysk HDD Samsung Sata 2 HD642JJ, który chyba zaczyna się sypać.
Co jakiś czas dostaje BSODy 0x000000F4 i 0x0000007A. Ten pierwszy sugeruje
problem z dyskiem.
W celu diagnostyki ściągnąłem ze strony samsunga dedykowany program
diagnostyczny producenta.
Wypalilłrm go na CD-RW (ma to znaczenie?) i bootuje z niego podczas
ponownego uruchomienia komputera.
Program ładuje swoje składniki ale po chwili dostaję komunikat : "Cannot
read CD-ROM drive". Domyślnie też wita mnie znak zachęty C:\.
Jednak muszę zmienić na wirtualną literę napędu A:\ (w kompie nie ma
fizycznego FDD), bo z C:\ niczego nie ładuje.
Po wylistowaniu zawartości płyty poleceniem "Dir" dostaję listę narzędzi na
której jest m.in. program o nazwie: SHCDX33E.COM.
Wygląda to na właściwy program diagnostyczny, lecz niestety nie wiem jakich
opcji użyć by sprawdzić dysk.

Czy ktoś z Was używał tego narzędzia? Z jakimi opcjami go uruchomić?

Pozdrawiam
Paweł

__________ Information from ESET Smart Security, version of virus signature database 5648 (20101125) __________

http://www.eset.com