Re: Pamiec DDR3 1600 dziala tylko na 1066

Autor: Doxent <doxent_at_gazeta.pl>
Data: Wed 24 Nov 2010 - 20:33:30 MET

> ja mam GA-880 i mam ustawione w biosie (DDR3-1600) na 1600 - działa bez
> problemu. Wspomniane timingi jakoś trzeba ustawić czy bis sam to wykrywa
> i konfiguruje?

jak masz dobry bios to ustawia on sobie sam timingi na podstawie tego co
znajduje w konfiguracji pamięci SPD. W moim przypadku niestety musiałem się
swoich starych ramów (Kingston KVR1333D3N9K2/4G) pozbyć bo płyta z nimi za
boga nie współpracowała poprawnie (Asus P5Q3), podwójny restart przy 1
uruchomieniu już mnie denerwował więc zmieniłem właśnie na Kingstona
KHX1600C9D3K2/4GX w dualu który domyślnie startuje na 1333 bez podwójnego
startu i bez najmniejszych problemów z ustawieniami. Nie widzę sensu
żyłowania na 1600 bo wtedy znowu komputer startowałby 2 razy przy 1
uruchomieniu.