SATA bez SMART,temp i z duuuuużym czasm dostępu /PIO, UDMA/

Autor: nolina <nolina_at_NOSPAM.gazeta.pl>
Data: Tue 23 Nov 2010 - 12:09:28 MET

Witam
Mam taki o to dość powszechny problem z pracą dysku w trybie PIO miast UDMA w
Win Xp. Jednak jak do tej pory sobie z tym radziłem to w tym przypadku poległem.
Mam starą płytę Asrock P4V88+
http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=P4V88%2B
Ma on możliwość obsługi dysków SATA 1. Taki też dysk podłączyłem ze zworką
Seagate Barracuda (7200.12 500GB). Wszystko było by ok gdyby nie to że dysk
chodzi w trybie PIO. Odinstalowanie kontrolera IDE nic nie pomaga.I teraz,
producent płyty ma na www sterownik opisany SATA driver
http://www.asrock.com/mb/download.asp?Model=P4V88%2b&o=XP
ten na samym dole. Gdy go instaluje nie ma w nim "mowy" o SATA tylko o
RAIDzie. Dysk z tym driverem chodzi szybciej, znika w menadżerze urządzeń z
kontrolerów IDE/ATA i pojawia się pod kontrolerem SCSI/RAID. W programie HD
Tune brak jego SMART, temperatury. A czas dostępu wynosi jakieś 40-60 ms!, CPU
usage koło 9%.
Pytanie: czy dobrze zrobiłem, by ten dysk SATA chodził prawidłowo muszę
zainstalować te stery SATA a brak SMART itd to normalne w takiej sytuacji? W
BIOSie myślę że wszystko jest ustawione prawidłowo.SMART w trybie PIO jest.
Dzięki za pomoc.