Re: Zestaw do półprofesjonalnej wideokonferencji

Autor: Maciek <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Mon 22 Nov 2010 - 16:05:59 MET

Dnia 2010-11-22, o godz. 14:47:32
"=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info> napisał(a):

> Żeby uzyskać rozsądnej jakości obraz w rozdzielczości 640x480
> potrzeba mniej więcej 150kBps plus dźwięk czyli mniej więcej 1,5Mbit
> łącze upload po każdej stronie. Ta informacja tak gwoli przypomnienia
> - obraz i dźwięk w telekonferencjach jest denny zazwyczaj dlatego, że
> obie strony mają słabe łącza, szczególnie upload. A nie z powodu
> kamerki.

Tylko że Ty zakładasz że przesyła się obraz i dźwięk nieskompresowany.
A to się kompresuje i to dość mocno. ZTCP to zestaw dla którego ze 2
lata temu ustawiałem port i pasmo wymagał 256kbps a działał przy
128kbps. Nie pomnę teraz producenta i modelu (mogę sprawdzić pod koniec
tygodnia) ale sprzęt jako minimalne łącze miał podany 2 kanały ISDN
czyli 2x64kbps. Tylko że to było rozwiązanie sprzętowe a nie kamer ai
mikrofon do kompa - właśnie z kierunkowym mikrofonem itp. Dedykowane do
przesyłania wykładów dla oglądających to kilka tysięcy kilometrów
dalej. Połączenia Polska-Brazylia wychodziły OK.

Zdrówko