Re: Wymiana komputera - prosze o pomoc

Autor: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Wed 17 Nov 2010 - 20:57:13 MET

Dnia Wed, 17 Nov 2010 17:13:15 +0100, RkJ napisał(a):

> Witam!
> Potrzebuję złożyć komputer, który posłuży jako narzędzie pracy przy aplikacjach graficznych.
> Przeznaczenie główne to grafika 2D obróbka zdjęć, projekty 2D (Pakiet Adobe)
> oraz grafika 3D (Blender w przyszłości animacja przy wykorzystaniu oprogramowania Maya).
> Przeznaczenie drugorzędne to szeroko pojęta rozrywka (słuchanie muzyki,oglądanie filmów, gry)
> Chciałbym poznać Waszą opinię na temat poniższych zestawów oraz wasze propozycje do tego typu zastosowań.
> [...]

Pracuję w DTP, żadnym renderingiem 3D zajmować się nie zajmuję. W chwili
obecnej całkiem komfortowo pracuje mi się na Core 2 Duo E8400 @ 3,9 GHz,
przy 8 GB ram, dwoma dyskami Samsunga spiętymi w RAID0 (plus dodatkowe na
backupy) i GeForce GTX295. Wobec czego pewnie skłaniałbym się do opcji
tańszej (nie wiem, jaka wyjdzie różnica w renderingu 3D między wybranymi
przez Ciebie procesorami), za to:
- wstawiłbym od razu 8 GB ram
- wstawiłbym dwa dyski spięte w RAID0 + dodatkowy na backup
- wymieniłbym radiator na procesorze na coś normalnego, szczególnie jeżeli
masz zamiar sprzęt co nieco podkręcić (i na pewno bym podkręcał)

[ Ziemia ma granice, a głupota ludzka jest bezgraniczna.     (G. Flaubert) ]