Re: wentylator zasilacza się kończy?

Autor: Andrzej Lawa <alawa_news_at_lechistan.SPAM_PRECZ.com>
Data: Sun 14 Nov 2010 - 19:14:06 MET

W dniu 13.11.2010 13:35, Michal Lukasik pisze:

> Jakieś źródło?

Własna pamięć ;) Plus możesz o tym poczytać na wikipedii.

> Pytam bo to by oznaczało, że pomysł nie całkiem zarzucono. ;D

Och, są różne patenty, zwłaszcza w komputerach "markowych" oraz w
dedykowanych serwerach. Kiedyś np. widziałem serwer DELL z GIGANTYCZNYM
radiatorem na procesor - był miedziany i rozciągał się na całą wysokość
komputera (ze stykiem do obudowy, która w ten sposób sama stawała się
rozszerzeniem tego radiatora).

[ciach]

> Zależy to też od obudowy zasilacza czy ma "siatkę" dookoła (dmucha do
> wnętrza budy i na zewnątrz) czy tylko na tylnej ściance (dmucha na
> zewnątrz). Możnaby na ten temat książki pisać. ;D

Pewnie - patentów jest mnóstwo, włącznie z zanurzeniem całej
elektroniki, z wyjątkiem napędów, w oleju mineralnym i chłodzenie tegoż
oleju małym agregatem od małej lodówki ;)

> Dodam tylko, że najlepiej sprawdza się wspomaganie naturalnego przepływu
> powietrza (każdy chyba wie, że ciepłe powietrze wędruje do góry).

Biorąc pod uwagę, co ja się teraz dowiaduję o tych nieszczęsnych
programach nauczania, to niekoniecznie... Dołączają kreacjonizm jako
jedną z teorii na temat genezy wszechświata, a w liceum na matematyce
nie ma rzeczy, które "za moich czasów" to już chyba w ostatnich klasach
podstawówki były.