Re: samoprzetaktowanie się RAM

Autor: Tomaszek <tomaszek1983_at_onet.pl>
Data: Sat 13 Nov 2010 - 16:56:52 MET

W dniu 2010-11-12 14:53, 1634Racine pisze:
> bywa, że w laptopach z szyną PC100 (jednak) dziala pamiec PC133.
> Ale czy każda? Nie.

Sądzę, że każda lub prawie każda. Oczywiście będzie chodzić tylko z
prędkością 100Mhz. Będzie trochę wolniej i trochę chłodniej.

> Czy prawdziwą jest opinia [chodzi o przypadek konkretnego laptopa]:
> "[...] przy maksymalnej pojemności w slocie, w tym przypadku 256mb,
> pamięc 133MHz nie przetaktuje sie na 100MHz. Jest to mozliwe dla pamięci
> np. 128mb [...]?.

Raczej odwrotnie. Spotkałem się z takim przypadkiem, jak były trzy
zajęte sloty DIMM i doszło do górnej granicy tego co może obsłużyć
płyta. Bios zmienił wszystkim taktowanie na 100Mhz, mimo, że moduły były
133. Instrukcji od płyty główne nie miałem, więc nie wiem czy taka była
konstrukcja płyty, czy to jakaś anomalia. Płyta firmy Clayton;)