Re: Jaki cichy, stabilny zasilacz 300-350W?

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Fri 12 Nov 2010 - 00:03:30 MET

Dnia 11.11.2010, rex napisał(a):

> Poza tym, chcę mieć taki właśnie zasilacz ze względu na usytueowanie
> chłodzenia mostka północnego. Jest on chłodzony przy pomocy dwóch
> radiatorów: jeden znajduje się na mostku, drugi usytuowany jest w
> miejscu w którym stare płyty posiadały złącze LPT i wyrzuca ciepło na
> zewnątrz obudowy. Oba radiatory połączone są ciepłowodem. I właśnie ze
> względu na ten drugi radiator, dobrze jak zasilacz posiada wentylator
> u dołu - wówczas wyrzuca ciepłe powietrze z otoczenia radiatora.

W takim razie abstrahując od mocy i marki, zwróć uwagę czy obudowa
zasilacza ma kratkę tylko z tyłu czy dokoła. Jeśli to drugie to IMO
średnio to będzie działało bez dodatkowej wentylacji.

> "Budę" posiadam tradycyjną, tzn. zasilacz znajduje się u góry obudowy.
> Mam w obudowie dodatktowy wiatrak 12 cm, ale nigdy go nie podłączałem
> bo nie było takiej potrzeby.

Gdzie? Z tyłu? U góry?
Jeśli w budzie zrobi się gorąco najcichszy zasilacz zacznie wyć. Często
nie obejdzie się bez wspomagania.

http://tech.icrontic.com/articles/pc_airflow_heat_cooling_guide

> Mój komputer w stanie IDLE (gdy nic nie
> robi) i podczas prac biurowych (do tego głównie go wykorzystuję)
> pobiera ok. 70 W. Jest to na tyle mało, że cała obudowa do tej pory
> była wentylowana tylko wiatrakiem w zasilaczu i to wystarczało. Dzięki
> temu mój pecet jest względnie cichy. Najgłośniejszym jego elementem
> jest dysk twardy.

Mam w budzie 4 wentyle i dysk jest nadal najgłośniejszy (no czasem napęd
optyczny mu dorówna, ale bardzo rzadko).

--
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/     http://uwolnijlaptopa.pl/