Re: Pytanie o sens stosowania SSD

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Tue 09 Nov 2010 - 16:59:19 MET

W dniu 2010-11-09 13:40, Marek pisze:
> Jestem już przekonany do SSD. Zaczekam do "po świętach". Ponoć z
> początkiem roku mają istotne obniżki nastąpić.
>
> Tak na marginesie: czy masz jakieĹ› modele sprawdzone? Z tego co
> wyczytałem to OCZ dominuje póki co.
Zawsze możesz pójść na kompromis, seagate momentus XT - 4GB SSD
przeźroczysto połączone z 250GB (320GB, 500GB) hdd zwykłym 7200 rpm, z
własnymi algorytmami "co wrzucić do ssd". W tą stronę chyba rynek
powinien iść, tylko te 4GB ssd trochę mało w dobie win7, przydało by się
tak z 16GB ssd lub więcej.
Po paru uruchomieniach systemu i aplikacji działa to całkiem przyzwoicie
i przyjemnie, wszystko co często używane jest w ssd, windows xp startuje
mi na laptopie (razem ze wszystkimi dodatkami, antywirusami,
komunikatorami, podniesieniem interfesów itd) 40s zamiast (na zwykłym
320GB) 2.5minuty, otwarcie aplikacji typu openoffice (bez pre-Ĺ‚adowanego
modułu!) to "klik i jest"... A równocześnie nie martwię się gdzie
podziać dane, gdy nagle przyjdzie coś większego obrobić, a do laptopa 2
dyskĂłw nie zmieszczÄ™.