Re: Pytanie o sens stosowania SSD

Autor: Grzegorz Krukowski <registered.user_at_op.pl>
Data: Sun 07 Nov 2010 - 18:11:16 MET

On Sun, 07 Nov 2010 15:42:32 +0100, Marek <brak@email.com> wrote:

>No właśnie gafę popełniłem i nie doprecyzowałem o co chodzi. Mam na
>myśli szybkość startu systemu i aplikacji oraz komfort pracy ze średnimi
>i dużymi plikami w Windows 7.

SSD da ci kopa przy starcie systemu, na pewno. Problem jest z tymi
dużymi plikami - jak duże one są ;) i jaki jest charakter dostępu do
nich. Im bardziej losowe są odczyty/zapisy tym lepsze przyśpieszenie
odczujesz używając SSD. Im bardziej ciągłe to tym bardziej ekonomiczny
staje się zwykły dysk wraz z odopwiednio dużymi buforami w pamięci.

I jeszcze jedno - jak intensywne będą zapisy. HDD + pamięć są, w skali
czasu komputerowego, wieczne. SSD mają jednak ograniczenia w ilości
zapisów, które to są maskowane w różny sposób przez sterownik. Może
okazać się, że ciągle ,,piłując'' SSD relatywnie szybko go
zdegradujesz.

--
Grzegorz Krukowski