Re: Obroty wentylatora

Autor: czeslaw <b2468360_at_lhsdv.com>
Data: Sat 06 Nov 2010 - 14:14:38 MET

Użytkownik "Remek"
> Zainstalowałe program SpeedFan 4.42 i nie potrafię zmusić go do regulacji
> obrotów coolera na procesorze. Jak to się robi? Obsługuje chipset podanej
> płyty? A może jakiś inny program należy zastosować?

Ja mam znacznie starszą płytę i zauwazyłem ze wentylator procesora jest
sterowany tzn jego predkosc jest dostosowana do temperatury przez
oprogramowanie w Biosie. A jak się zainstaluje oprogramowanie dołaczone na
płycie inst. do płyty głownej to mozna obserwować obroty roznych
wentyaltorów i temperatury oraz ustawic sterowanie predkoscia obrotowa w
funkcji temperatury.
Tyle ze o ile z wentylatorem procesora nie ma problemu - daje sie regulowac
obroty. - to inne wentylatory np. obudowy kiepsko reaguja - predkosc
obrotowa nie wiele się zmienia w stosunku do nominalnej. Moze trzeba kupowac
'specjalne' wentylatory przystosowane do płynnej regulacji ich obrotów przez
zmianę napięcia.