Re: Telewizor LCD jako monitor

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Mon 01 Nov 2010 - 20:29:15 MET

W dniu 2010-11-01 20:13, Grzegorz Pr臋dki pisze:
> Witam
> Czy sa jakies pzeciwwskazania do uzywania TV LCD 32" jako monitora?
> Chodzi mi o rozdzielczosc FHD, komputer uzywany jako sprzet do
> przegladania internetu, ogaldanai filmow (Blue-Ray oraz DVD) oraz grania.
Przeciwskazania to og贸lnie nie ma, ale zale偶y jaki tv.
Wi臋kszo艣膰 TV LCD ma matryce TN + sterownik optymalizowane do ogl膮dania
tv, by 艂adnie kolorowo wygl膮da艂o wszystko na p贸艂ce w sklepie, a 偶eby to
skalibrowa膰 do pracy z komputerem, tak by to wygl膮da艂o naturalnie w
miar臋 - nie zawsze si臋 udaje. Obraz jest przepalony, gamma jaka艣 w
kosmosie, kolory w艣ciek艂e i przejaskrawione, a z zakresem regulacji
r贸偶nie bywa. Czasem uda si臋 to skalibrowa膰, ale przewa偶nie do grania
ci臋偶ko - w wi臋kszo艣ci tv czer艅 jest sztucznie zaczerniania, przez co
wszystko co ma <10% jasno艣ci jest ju偶 czarne jednolicie... Czasem te
cudowne systemy da si臋 wy艂膮czy膰, ale to jest grzebanie po menu, gdy za
chwil臋 si臋 prze艂膮czysz na TV i trzeba z powrotem kr臋ci膰... wkurzaj膮ce.

Przewa偶nie ten sam obraz na "najzwyklejszym" monitorze 22" i obok drogi
LCD 40" - przepa艣膰 jako艣ci odwzorowania kolor贸w.

No i jedna g艂upota z kt贸r膮 ja walcze od dawna - TV (w kilku r贸偶nych
modelach) nie chc膮 si臋 wy艂膮cza膰/w艂膮cza膰 samoczynnie jak zwyk艂y monitor,
po w艂膮czeniu/wy艂膮czeniu komputera. Trzeba go "popchn膮膰" z pilota.