Re: Co zamiast Intela Core 2 Duo E4600?

Autor: JaromirD <rydberg_at_q2.pl>
Data: Mon 01 Nov 2010 - 01:05:07 MET

 wrote:

> Za 100pare zl wiecej masz znacznie lepszy procesor, smialo konkurujacy z
> i5 i i7. Q8300 to jednak kastraty. Pamieci nie musisz zmieniac, ja tez
> mam 800, ustawisz odpowiedni dzielnik i bedzie ok. A co do chlodzenia to
> Q8300 i Q9550 wydzielaja podobne ilosci ciepla.

Q8300 pewnie tak, ale Q8400 nie za bardzo: w stosunku do Q9550 brakuje mu
przede wszystkim 8 MiB pamięci podręcznej (może się przydać), FSB Parity
(cokolwiek to jest), Virtualization Technology for Directed I/O (VT-d) i
Trusted Execution Technology. Pierwsze pewnie mogłoby się jeszcze przydać,
choć na ile to nie wiem. Co do drugiego, to raczej na pewno nie. Z drugiej
strony nie ma teraz na allegro Q9550 w cenie niższej niż 800 zł.