Laptop, partycje

Autor: Janusz <janusz1930_at_onet.pl>
Data: Sat 30 Oct 2010 - 16:13:52 MET DST

Do swojego laptopa (Samsung R530), dokupiłem dysk zewnętrzny. Stworzyłem na
nim dwie partycje, a właściwie cztery, bo sklonowałem dwie niewidoczne
partycje (rozruchową i recovery). Jedną partycję F przeznaczyłem na backup,
natomiast G, postanowiłem przeznaczyć na eksperymenty. Uważałem, że jest to
niegroźne, gdyż zawsze mogę tą partycję sformatować.
Na płytce w " PC World" znalazłem system "Ubutu 10.4" i postanowiłem go
zainstalować na wolnej partycji dysku USB. System zainstalował się bez
problemu. Gdy uruchomiłem komputer, pokazała się tablica partycji. Miałem
pięć możliwości wyboru:
2 * loader Win 7
2* loader Vista
i Ubutu
Podwójny "loader" wynika ze sklonowania na drugim dysku dwóch niewidocznych
partycji. Loader Win 7 to niewidoczna partycja rozruchowa, a Vista to "
Samsung Recovery"??? ( To samo co wduszenie przy starcie F4)
Problem rozpoczął się, gdy odłączyłem dysk zewnętrzny. Po uruchomieniu
pokazał się komunikat o braku urządzenia i numer seryjny dysku USB. Później
pojawił się kursor, więc przypuszczam, że przy pomocy odpowiedniej komendy,
mógłbym uruchomić Win 7. Wpisywanie komendy (gdybym ją znał) :))), przy
braku dysku zewnętrznego, absolutnie mi nie odpowiadało. Podłączyłem dysk
zewnętrzny, uruchomiłem recovery i wybrałem opcję, zainstaluj na nowo
wszystkie pliki systemowe. Po uruchomieniu już nie było żadnej tablicy
partycji i nie można było uruchomić systemu ani recovery. Komputer po
uruchomieniu, sam się bez końca restartował(nie dział nawet F4 recovery). Na
szczęście backup sam się butuje. Zrobiłem start z dysku zewnętrznego i
przywróciłem wszystko z backup 'a.
Czy był inny sposób, aby pozbyć się problemu, po zainstalowaniu Ubutu?
Teraz przypuszczam, że przywrócenie z kopii, partycji rozruchowej by
wystarczyło?

-- Pozdrowienia
Janusz F