Re: komp do domu do internetu

Autor: Jacek Kalinski <jacek_kal_at_go2._NOSPAMPLEASE_.pl>
Data: Tue 26 Oct 2010 - 14:08:28 MET DST

W artykule <ia47nr$6r7$1@inews.gazeta.pl>, kamil napisał(a):

> ST3500320AS - plyta (ASUS P5QL-E) nie widzi go w trybie AHCI i koniec, bios
> nie wykrywa. Dwa Samsungi F3 i jakis WD dzialaja bez problemow.

Miałem identyczny przypadek (pisałem już o nim), ale nie jest to wina
ani modelu (model+firmware) ani płyty głównej.
Miałem 2 identyczne płyty (ten sam BIOS) GA-EP45-DS4 i 4 identyczne
dyski - model taki jak napisałeś.
Płyta nr 1 z dyskami nr 1 i 2 nie chciała wykryć dysków (tylko w trybie
AHCI - w IDE chodziło to ślicznie). Po przełożeniu dysków 1 i 2 do
płyty nr 2, dyski w trybie AHCI działały. Po przełożeniu dysków
nr 3 i 4 do płyty nr 1 - również pięknie działały w trybie AHCI.

Czyli używając identycznych płyt i dysków nie udało się powtórzyć
błędu po jakiejkolwiek zamianie.
Czyli błąd nie jest ani po stronie dysków ani po stronie płyty.
Zaawansowana (CTRL+F1) konfiguracja BIOSu też była identyczna - porównałem
opcja po opcji.

Jacek