Re: Napęd dyskietek 5,25"

Autor: User <User_at_Users.com.pl>
Data: Mon 25 Oct 2010 - 16:46:58 MET DST

> A testuj raczej przy podłączonej tylko jednej stacji.

Wiem, ale to chodziło tylko o samą taśmę, a przyczyna poprzedniego błędu
była bardzo prawdopodobna i się potwierdziła.

> A wyłączyłeś tylko samą stację dyskietek, czy cały kontroler FDD?
> Bo tu jest analogicznie jak z twardymi dyskami. Jak sie wyłączy rozpoznawanie HDD w biosie, to Windows sam sobie znajdzie dysk,
> ale jak sie wyłączy w biosie cały kontroler HDD, to windows oczywiście już nie znajdzie dysku.

Tylko stację dyskietek - jako disabled

> Zdaje się że jeśli to standardowe dyskietki 5,25" (bez tego zwiększania pojemności o którym pisał sTav), to wystarczy ustawić
> tylko f::faktor na "1" (czyli 1.2 MB). Wtedy program, wiedząc że to stacja 5.25", załaduje standardowe wartości heads, sectors i
> tracks. Ale być może program nie robi tego automatycznie i trzeba mu będzie jednak podać te 3 parametry.

Tak, te 3 wielkości mają same się ustawić przy podanym f, ale gdyby nie zadziałało ...
Ponadto nie wiem jak ustawić żeby były akceptowane oba rodzaje dyskietek 5,25",
te sformatowane jako 360 KB i te 1,2 MB. Być może trzeba będzie je podzielić
na 2 grupy i dla każdej ustawić parametr f inaczej.

Dziękuję i pozdrawiam
User