Re: Napęd dyskietek 5,25"

Autor: sTav <marmro9_at_beztego.o2.pl>
Data: Fri 22 Oct 2010 - 16:04:47 MET DST

User wrote:

> Bardzo Ci dziękuję. Spróbuję to zrobić, ale niestety będzie to możliwe
> dopiero w poniedziałek.
> Rozumiem, że w BIOSie zostawiam ustawienie dla 3,5", a kabelkami
> podpinam tylko napęd 5,25".

Najważniejsze jest "wygaszenie diody" na stacji, które zgodnie z tym co
napisał JoteR jest najcześciej spowodowane "odwrotnym" wetknieciem taśmy
w gniazdo na płycie. (do napedu 5,25'' taśmy nie powinno sie w ogóle dać
podłaczyć odwrotnie, bo tam jest na tasmie w gniezdzie odpowiedni
"klucz" naprowadzający.)

W BIOS mozna próbować flopa ustawić na "disable", pod warunkiem że
bedziesz probował czytać pod windowsem który olewa niektóre ustawienia
BIOS i być może wykryje poprawnie napęd "zdisablowany", a co już nie
musi być równie prawdopodobne jeśli zostanie *zdezinformowany* przez
ustawienie na sztywno 3,5''/1,44(720) w BIOS.

--
Pozdrowienia!
M.