Re: Napęd dyskietek 5,25"

Autor: User <User_at_Users.com.pl>
Data: Fri 22 Oct 2010 - 13:41:52 MET DST

> No to jeszcze takie przemyślenie - kabelek z 5 wtyczkami (płyta i 2
> sekcje: 3.5" + 5.25") trzeba podłączyć "odpowiednio", tzn. jak w jednej
> sekcji podłączysz 3.5" to nie możesz do tej wtyczki zaraz obok podłączyć
> 5.25", musisz w drugiej sekcji.
> Popróbuj - 5.25" na końcu, 3.5" na środku i na odwrót.

Był podłączony odpowiednio.

> Może trzeba odpowiednio zazworkować stacje? Nowe 3.5" nie mają zworek,
> coś mi świta że stare musiały mieć żeby pracować z inną stacją. Mogę się
> tu mylić, w zamierzchłych czasach ja miałem Amigę.

Nigdy nie trzeba było ustawiać zworek przy napędach FDD.

> A, prozaiczna sprawa - większość (wszystkie?) stacji 5.25" trzeba
> zablokować po włożeniu dyskietki tym takim dzyndzelkiem który blokuje
> możliwość jej wyjęcia, nie zapomniałeś o tym?

Pamiętam o tym.

Może się mylę, ale wydaje mi się, że przede wszystkim BIOS musi dawać
możliwość "widzenia" napędu 5,25" . Ta możliwość "tkwi" w samym BIOSie
i jej występowanie jest niezależne od prawidłowości podłączenia kabelka
czy ustawienia zworek (gdyby takie były). Dobrze myślę?

Pozdrawiam
User