Re: Napęd dyskietek 5,25"

Autor: User <User_at_Users.com.pl>
Data: Fri 22 Oct 2010 - 13:11:46 MET DST

> Dokładnie tak. Koszt - parę zł + przesyłka (takie coś można i listem
> zwykłym, waży niecałe 100g).

Dziękuję Ci za propozycję. Obawiam się jednak, że problem jest poważniejszy.
Wygląda to tak: stary kabelek dał się podłączyć bez problemu, natomiast nie
ma możliwości ustawienia w BIOSie napędu 5,25".
Do wyboru jest tylko :1.44 MB, 720 KB i Disabled. Jest to BIOS w wersji
02.58 American Megatrends Inc.
Co ciekawe, po podłączeniu napędu 5,25" (kabelki danych i zasilania) napęd
A: (3,5") jest widoczny w systemie (Win XP Pro), natomiast pomimo włożenia
dyskietki nie widzi jej i ciągle prosi o włożenie.
Zielone światełko pali się cały czas zarówno na napędzie 3,5" jak i 5,25".
To samo dzieje się z 3,5" nawet po odłączeniu kabelka zasilania i danych
od 5,25".
Dopiero powrót do "oryginalnego" kabelka, którym można podłączyć tylko
napęd 3,5" przywraca jego sprawność.
Nie zależy mi by podczas używania napędu 5,25" napęd 3,5" był sprawny.
Podaję to tutaj tylko jako ciekawostkę.
Stary kabelek użyty do próby jest na pewno dobry, bo został wyjęty ze starego
komputera, podobnie jak użyty napęd 5,25" i wszystko tam działało, dyskietki
się czytały.
Ze względów organizacyjnych nie mogę jednak tego przeglądu robić na tamtym
stary komputerze.

Da się coś zrobić z tym BIOSem?

Pozdrawiam
User