obróbka nowego netbuka ;)

Autor: jeo stancey <jeostancey_at_gmail.com>
Data: Sun 17 Oct 2010 - 14:34:12 MET DST

Przed chwilą kupiłem Toshiba NB250. Jestem zadowolony z parametrów
sprzętowych ALE denerwuje mnie Windows7 Starter który tam jest
preinstalowany z całym mnóstwem programów (głównie made in Toshiba
które wydają się bardzo przydatne do obsługi własnego sprzętu).

Teraz chciałbym dodać na tamten dysk (250GB) jeszcze 2 systemy: XP
(posiadam legalną wersję wielostanowiskową) i oczywiście Linuksa
(najlepiej wersję 64-bitową - dla Atoma 455, prawda?)

JAK to zreaizować? Ponieważ w zestawie nie ma żadnego CD - niestety
WSZYSTKO JEST NA HDD!
To znaczy (jak widzę pod PartedMagic) są 3 partycje:
- pierwszą jest UKRYTA (niezamontowana pod windows) partycja
"RECOVERY" (800MB) z której przy pierwszym włączeniu netbuka instaluje
się cały system na HDD gdzie powstają wtedy automatycznie jesze 2
(widoczne) parycje:
- "SYSTEM" - gdzie siedzi Windows, oraz
- "DANE" (obie po około 120GB)

Teraz chcę zmniejszyć i przesunąć te 2 partycje (za pomocą Parted
Magic) - stworzyć jeszcze wiele innych partycji/"dysków logicznych".

1.) Co zrobić z partycją "RECOVERY"? Wiem, że są tam rzeczy które
mogą się jeszcze przydać? Choćby wspomnieć ewentualność NAPRAWY
systemu - z tym, że ta opcja NATYCHMIAST usunęłaby taki własonręcznie
stworzony układ partycji i przywróciłaby ów "fabryczny" układ 3-ch
partycji gdzie na drugiej postawiła w7...

2.) Co zrobić z oryginalnym mechanizmem bootloader (jest tam opcja
naprawy)? Jak puszczę instalkę XP to wiadomo - XP zainstaluje WŁASNY
ntloader, czy obsłuży on poprawnie w7?
Jeszcze chyba GRUB potrafi bezbłędnie butować w7?

3.) Skąd wziąć sterowniki pod XP?

Proszę o rady za które z góry dziękuję!