Re: poszlo napiecie na obudowę nagrywarki

Autor: zlotowinfo <usuntousun_at_go2.pl>
Data: Fri 15 Oct 2010 - 19:27:13 MET DST

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
napisał w wiadomości news:i99lit$o0l$2@inews.gazeta.pl...

> "zlotowinfo" i99bsd$l6o$1@inews.gazeta.pl
>
> Po ,,objawach'' włączył się bezpiecznik w zasilaczu komputera.
tak komputer się natychmiast wyłączył

> (albo spalił zasilacz -- jeśli bezpiecznika nie ma ani w zasilaczu,
> ani po drodze od zasilacza do nagrywarki -- powinien być ogólny
> w zasilaczu; w moich zasilaczach były bezpieczniki -- można było
> zwierać do woli; wiem, bo zwierałem nieraz) Nijak tym sposobem
> nie można uszkodzić nagrywarki.
ależ można zrób sobie zwarcie w gniazdku

> Ale (znając życie) mącisz -- nie do masy puściłeś zasilanie, ale w inne
nie do masy, tylko do obudowy komputera, czyli jedno i to samo
po ponownym uruchomieniu (bez problemow) stwierdziłem niedziałającą
nagrywarkę

> miejsce. Jeśli do masy -- po prostu z masy trafiło do zasilacza, popłynął
> duży prąd i włączył się bezpiecznik, jeśli masa była podłączona do
> zasilacza.
tak zrobił

> Jeśli nie była nigdzie podłączona -- nic nie stało się. A jeśli była
> podłączona
> do czegoś innego -- warto wiedzieć, do czego.

obudowa komputera jest metalowa, więc wszystko jest masą
szukasz chyba jakichś dziwnych skrajności

ja chciałem wygdybać po objawach ktory element mogl pasc
elektronik ze mnie za bardzo nie jest,
ale lutownice wiem jak trzymac