Re: Seagate Momentus XT

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Wed 13 Oct 2010 - 19:19:09 MET DST

> a jakbys zrobil raid 0 z 2 sigejtow 7200.4 i wrzucil nam porownanie to
> byloby bosko :)

Jak rozumiem, nie chodzi Ci o dyski XT ?

2 x seagate momentus 7200 2.5" (250) /bez SSD/

http://img.luktronik.pl/NVidia_2_250_stripe_128K.png

2 x seagate momentus 7200 xt 2.5" (250) /2 x 4GB SSD/

http://img.luktronik.pl/Nvidia_2_250_stripe_SSD_HDD_128K.png

Dla wyzszych blokow statystyki skacza do gory, ale tym samym zamazuja
obecny obraz. IMHO bardzo trudno pokazac realna wydajnosc Hybryd,
poniewaz one adaptuja sie do sytuacji / nie mam dostepu do dokumentow
technicznych seagate, ale to co robi seagate robi sie bardzo prosto -
wystarczy zliczac czestotliwosc uzywania blokow (w dokumentach
marketingowych nazwane jest to plikami), posortowac i przechowywac te
najczesciej uzywane, oczywiscie statystyka musi byc uaktulaniana co
chwile. Dzieki temu pamiec SSD nie pracuje jako cache (i dobrze!!), bo w
tym wypadku przegranie paru plikow po 4-8GB skutecznie by ja czyscilo/

Jaka jest przewaga nad cache w OS ? Ano taka, ze pamiec SSD pamieta dane
po restarcie (co oczywiste) i kopa mamy juz od uruchomienia komputera.

Chyba zrobie jakas kampanie reklamowa, bo dyski sa rewelacyjne, a cena i
pojemnosc w stosunku do SSD - nie ma co gadac... :)

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/