Re: Jaka karta WiFi na PCI do Linuksa?

Autor: Maru <maru_at_nospam.pl>
Data: Sun 03 Oct 2010 - 11:55:46 MET DST

W dniu 02.10.2010 20:56, jeo stancey pisze:
> Jaką kartę WiFi z bezproblemowym wsparciem przez jądro Linuksa ktoś by
> mógł polecić?
> Jak NAJTAŃSZA, tylko do rutera domowego w celach internetowych.
> I taka żeby bez kłopotu dało się ją gdzieś kupić.
>
> Jak się miałem okazję przekonać to ważne co sie wybierze. Raz bez
> zastanowienia kupiłem w sklepie: TL-WN350G
> nie dość, że nie było szansy tego uruchomić pod Linuksem to także
> ZAWIESZAŁA system pod windowsXP. Potem wyczytałem w różnych forach, że
> to znane problemy z tą kartą i, że ponoć ciężko ją zmusić do
> działania...

Jeśli nie musi być konieczne PCI to może pod USB?

http://linux-wless.passys.nl/query_alles.php

Bezproblemowo działają na chipsecie Zydas, wprawdzie trzeba doinstalować
tą paczkę, ale jest w głównym repo i praktycznie automatycznie jest
instalowana po wykryciu urządzenia. Na tym chipsecie jest oparty m.in.
wifi usb pod liveboxa.