Re: Drukarka do firmy (kolorowy laser) - jaka?

Autor: Yakhub <yakhub_at_gazeta.pl>
Data: Fri 01 Oct 2010 - 15:18:31 MET DST

Dnia Fri, 1 Oct 2010 14:43:55 +0200, Mark napisał(a):

> Eee tam.
> U nas w firmie jest HP Color LaserJet CP2025dn, sieciowa. I jest tez jakis
> Photosmart atramentowy. Zdaje sobie sprawe ze jakims grafkiem nie jestem -
> ale dla "laika" wydrugi z CL absolutnie nie odbiegaja jakoscia od
> atramentowki, a mam wrazenie ze wrecz przeciwnie. O czasie wydruku nie
> wspomne - laserowka bije atramentowke na glowe.

Bo wybrałeś akurat wolną atramentówkę.

Dla przykładu:
HP Officejet Pro 8000:*
Cena: 480zł
Prędkość druku: 34strony/minutę**
Koszt eksploatacji: ~4x65zł / 1400stron (~185zł/1000stron)***
http://www.atramentowe.centrumdruku.com.pl/hp/officejet_pro_8000a.cd

Polecany przez Ciebie
HP Color LaserJet CP2025dn:
Cena: 1939zł
Prędkość druku: 20stron/minutę**
Koszt eksploatacji: ~4x410zł / 2800stron (~585zł/1000stron)***
http://www.laserowe-kolor.centrumdruku.com.pl/hp/color_laserjet_cp2025dn.cd

W tym przypadku laser wychodzi 4 razy drożej w zakupie, 2 razy wolniej i 3
razy drożej w eksploatacji

*) Nie twierdzę, że jest to idealny wybór i nie ma lepszych drukarek - ale
akurat z tymi drukarkami miałem dużo do czynienia i mogę je z czystym
sumieniem polecać

**) Dane podawane przez producenta. W obu przypadkach są nieosiągalne w
praktyce, ale ich wzajemny stosunek daje skalę porównawczą. Pamiętajmy, że
laser dodatkowo musi się najpierw nagrzać (17,8sek, według producenta)...

***) Biorąc pod uwagę tylko toner/atrament. Nie wziąłem pod uwagę innych
części eksploatacyjnych, czyli głowic w przypadku atramentówki, ani pasa
transmisyjnego/bębna/grzałki w przypadku lasera.

--
Yakhub