Re: Potrzebny mi serwer plików

Autor: Onufry Zagloba <zagloba.onufry_at_gmail.com>
Data: Mon 27 Sep 2010 - 10:28:07 MET DST

On 24 Wrz, 02:33, "Eneuel Leszek Ciszewski"
<pro...@czytac.fontem.lucida.console> wrote:
> Potrzebny mi serwer plików...

Podobnie jak ty szukałem takiego czegoś. Czytałem już kilka takich
wątków, już kilka razy miałem kupować różne cuda i w końcu doszedłem
do nieuchronnego wniosku.

Najlepszy będzie używany, niekompletny laptop (bez matrycy,
klawiatury, baterii).

Dlaczego? Bo będzie najtańszym dostępnym rozwiązaniem. Tanie NASy z
możliwością torrenta mają ograniczenie do ilości ściąganych na raz
rzeczy. Do tego nie rozwijane oprogramowanie. I cenę która za
najtańsze modele zaczyna się od 300 PLN, bez dysków. O bajerze z
kamerami usb możemy wtedy zapomnieć.

No to teraz skoro już wiem co chce pozostaje pytanie jak to kupić. Na
allegro jest dużo takich lapków, tyle, że z reguły sprzedawcy nie
odpowiadają za ich stan i działanie do końca. Ja sobie to tak
wymyśliłem, że napisze do gościa który żeni takie trupy i wprost
poproszę o złożenie działającego ale wybrakowanego lapka. Myślę, że
taki celeron M lub Pentium M z 512 Ram będzie idealny. Dobrze żeby to
był jakis IBM, Toshiba albo Dell (moje typy moja sprawa) dla tego, że
były bardziej nie do zajeżdżenia niż wchodzące wtedy na rynek, acery,
asusy czy fujitsu-siemiensy. Co do ceny to patrząc na cenę złomu do
300 spokojnie się zmieszczę z zestawem.

Zarządzanie takim sprzętem który nie ma klawiatury, touchpada i
monitora odbywa się przez na przykład darmowy www.logmein.com albo
przez zdalny pulpit. Co sprawia, że może takie coś sobie stać gdzieś
za szafą albo na szafie i grać (pamiętać należy o chłodzeniu).

Jest jeszcze jedna zagwozdka która mogłaby wpłynąć na cenę. Czy lapek
z uszkodzoną kartą graficzną będzie działać przez zdalny pulpit albo
na przykład przez Logmein-a? W końcu wyświetlanie jest zorganizowane
przez wirtualną grafikę.

To tyle moich własnych przemyśleń.

--
Pozdrawiam