Płyta główna LGA775

Autor: PeJot <PeJot_at_02.pl>
Data: Mon 27 Sep 2010 - 07:35:50 MET DST

Czołem.

Jakiś czas temu męczyłem grupę pytaniem o płytę główną z PCI-E
wykastrowanym do x4. Ten pecet chodzi, ale gry ( różne, Direct 9.0c, na
różnych grafikach ) okresowo się "przycinają". Nie dogrzebałem się do
opcji przetaktowania PCI-E. Skłaniam się ku zakupowi nowej płyty
głównej. Posiadany procesor to Intel E7400, 2 x 2.8 GHz, grafika to
Radek HD 4850, pamięć to DDR2 667 MHz. Mam prośbę o wytypowanie
sensownej płyty głównej do reszty posiadanych klocków. Ewentualnie, czy
przy tym procesorze jest sens szukać DDR2 800 MHz ? Budżet na płytę to
ok. 200 złotych, pecet _domowy_, służy w domu także do grania, ale bez
zacięcia. Przyglądałem się np.

http://www.msi.com/index.php?func=proddesc&maincat_no=1&prod_no=1748

w cenie ok. 150 zł. Ma to "ręce i nogi" czy omijać MSi szerokim łukiem ?
Nie zależy mi na OC, raczej na optymalnym stosunku jakość/cena.

Druga sprawa: przeniesienie XP razem z przyległościami na nową płytę. Z
tego co udało mi się wyguglać, najczęściej jest to możliwe, sztuczka
polega na instalowaniu _standardowych_ sterowników do kontrolera dysku.
Nie bardzo to rozumiem, przecież mam standardowe sterowniki. Może ktoś
rozwinąć temat - da się zainstalować nową płytę bez reinstalacji XP ?
Jak zwykle nie chodzi o sam OS, tylko o całą resztę programów. Dysk
systemowy jest podzielony na 2 partycje i pracuje na SATA2.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem