Re: Problem ze S.M.A.R.T

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Mon 27 Sep 2010 - 02:00:41 MET DST

> Czyli wartosc relokowanych musi przekroczyc 36?

Dobra, jest późno - teraz ja nie łapie, dlaczego 36 ?

*Badsektory znajdują odzwierciedlenie w innym miejscu SMART. *. Jeżeli
dobrze pamiętam to wpadają m.in do 0xC6 (Offline uncorrectable)

Firmware dysku może mieć rózne kryteria reallokowania sektorów (to po
prostu soft i jakies algorytmy) w zależności od producenta i modelu...
ja tu moge wymyślać, ale to nie będzie miało sensu.

Reallokowany sektor de facto jest dla systemu widoczny jako *poprawny*
sektor, ponieważ system wysyłając request odczytu/zapisu, dostaje
dane/potwierdzenie wykonania operacji.

Bad sektor to taki, który dysk nie jest w stanie reallokować bo np.
skończyła się przestrzeń na reallokowane, albo nie potrafi go odczytać i
przeallokowac. System w tym wypadku dostaje błąd, dlateg zwykłe programy
diagnostyczne wskazuja który to a który sektor nie dał się odczytać. Dla
przykładu gdy wysyłam dysk do niektórych dystrybutorów, na mnie spoczywa
obowiązek wykonania testów i wskazania gdzie są błędy. Żadne prawa
konsumenta tu nie obowiazują, to po prostu umowa pomiędzy firmami.

Czujesz różnice ?

> Jutro postaram sie to zrobic. Caly problem w tym, ze na tym dysku
> siedzi system :/

Odczyt można zrobić bez problemu /bez szkody dla systemu/

Hmm.. zapytam złośliwie - a co z backupem ? :>
Pozdr.

R.

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/