Re: Potrzebny mi serwer plików

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Sat 25 Sep 2010 - 01:40:47 MET DST

"jwzw" i7hjb3$5b9$1@mx1.internetia.pl

> Przeprowadzasz jakieś badania nad ludzkim muzgiem czy co? ;-)

Jeśli to ma być serwer plików, musi być jakiś nośnik plików. :)

Ten nośnik to rzecz jasna dysk HDD, bo jest stosunkowo tani.

Jakoś trzeba połączyć ten dysk z resztą. Można poprzez USB
połączyć dysk 2.5calowy, a można podłączyć 3.5calowy nie
poprzez USB (bo z USB nie można już takiego dysku zasilić,
gdyż taki dysk żre za dużo energii -- mikrofon na 48 woltach
ponoć można) lecz poprzez interfejs dyskowy -- SATA lub PATA,
z tym że preferuję PATA, bo mam niepotrzebne mi dyski PATA.

Gdy zrezygnujemy z portów USB, nie będzie możliwości podpięcia
kamerki poprzez USB. Gdy podłączymy dysk 3.5calowy to raczej
nie będzie to dysk zewnętrzny, lecz wewnętrzny, a zatem
i obudowa takiego serwera musi wzrosnąć.

Oblałeś test badający Twuj muzg.

Ja zaś idąc za radami rzuciłem okiem na ruterbordy...
Ceny i możliwości zachęcają i do budowania mostku,
i do budowania serwera plików opartego o ruterbord. :)

Mając ten mostem, mógłbym postawić serwerek tutaj, bo
wówczas korzystałbym z ,,własnego dostępu do internetu''.

I teraz głupie pytanie... Może dałoby się połączyć serwer z mostkiem?
Taki mostek asymetryczny, który po jednej stronie (po mojej) miałby serwerek...

Obudowy i zasilacze kosztują. :) Nadto być może jakaś ruterbord
mogłaby pracować jako APCek i jako serwerek jednocześnie. :)

Mniej obudów, mniej kabelków, mniej zasilaczy (niby PoE też to daje)
i jedyną wadą byłby długi kabelek antenowy -- toż dysku nie wywalę na
balkon. :) Mógłbym wszystko wywalić na zewnątrz poza dyskiem 2.5calowym
łączącym się z resztą (serwerek, apcek, antena) za pomocą USB -- kabelek
USB nie boli ani siejąc, ani chłonąć, ani tracąc...

-=-

Jedną obudowę już mam -- kupiłem golarkę z dwiema obudowami za 15 złotych. :)
Golarka świetna (szkoda, że nie kupiłem dwóch -- tylko tyle było w sklepie)
ale po co mi aż dwie (wewnętrzna i zewnętrzna) obudowa do tej golarki, skoro
wewnętrzna jest świetna i świetnie chroni ,,złożoną'' golarkę?...

Czy komuś szajba nie odbija? -- obudowy do malutkich RB411 po 45 złotych?!?!??!
Ale za to same RB711 są stosunkowo tanie. :) (obok samej RB mają i kartę radiową?)
Dwa takie RB711 plus dwie anteny i mam mostek na piątkę. Do tego jeszcze serwerek
we wspólnej obudowie z jedną z tych RB711.

A może po jednej stronie gotowe Ubiquiti Networks NanoStation Loco5?
Może po stronie serwerka (mojej) Ubiquiti Networks WispStation5, 22 dBm, 5 GHz, 1x LAN?
Jeden lan to trochę mało w tym miejscu... Któraś RB ma nawet USB -- akurat bez gniazdek USB. ;)

Ja akurat miałem na myśli nie port USB bez gniazdek USB,
ale: ,,preferuję z portem USB, choć bez portu USB też może być''. :)

A że napisałem po swojemu (nieco dowcipnie) więc musiałem to
(tłumacz musiał) pozamieniać przed wysłaniem na język zrozumiały
ogółowi... No i jakoś niejednorodne pozmieniał... Jak to głupi tłumacz..
(tłumacz -- czyli inne moje ja) ;)

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'