Re: bios sam zmienia kolejność startową dysków

Autor: maX <aver_at_interia.pl>
Data: Fri 24 Sep 2010 - 23:00:56 MET DST

Użytkownik "robot" <"robot[adres-falszywy]"@onet.pl> napisał w wiadomości
news:4c9c6ab6$0$20991$65785112@news.neostrada.pl...
> Dzień dobry.
> Mam w kompie 2 dyski twarde sata samsnung.
> Na jednym z nich jest system windows 7.
> Mniej więcej co drugie odpalanie kompa bios
> bezczelnie zmienia mi kolejność startową dysków
> i próbuje startować system z dysku na którym go nie ma.
> Wtedy zmieniam w bisie ręcznie tak, żeby startował
> z tego dysku co trzeba no i system siÄ™ odpala.
> ale potem znowu se zmienia i czynność trzeba powtórzyć.
> Czy to jest normalne? Co z tym zrobić?
> Aha, dodam że inne ustawienia biosu nie ulegają zmianie
> samoczynnie. Tylko ta kolejność startowa.

Czy ten drugi dysk jest ustawiony w biosie jako drugi w kolejce bootowanych
napędów? Bo jesli tak to wyłącz go z tej kolejki, tak żeby jedym napędem z
którego może bootowac komp był pierwszy dysk. Wtedy, jak znów komp strzeli
focha, to nie mając na liście bootowanych napędów drugiego dysku będzie
raczej musiał zastartować z pierwszego.
A jesli to nie pomoże, to całkiem wyłącz w biosie wykrywanie drugiego dysku,
wtedy komp będzie musiał zabootować z pierwszego (bo o istnieniu drugiego
nawet nie będzie wiedział skoro jego autodetekcja będzie wyłączona), a
windows sam sobie znajdzie drugi dysk.