Re: Potrzebny mi serwer plików

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Fri 24 Sep 2010 - 07:09:01 MET DST

On 2010-09-24 02:33, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> Potrzebny mi serwer plików:
>
> -- podpinany do ,,internetu'' poprzez RJ45 lub poprzez WiFi
> -- widziany przez FTP i HTTP
> -- z portami USB, do których mogę podpiąć dysk USB lub kamerkę USB
> -- może być duży, z miejscem na dysk 3.5 cala (najlepiej PATAlogiczny)
> -- może nie mieć gniazdek USB
>
> Oczywiście PeCet (z linuksem czy czymkolwiek na swym pokładzie)
> w roli takiego serwera odpada. To ma być małe, zwarte, niezawodne
> i ma żreć mało prądu. Najlepiej, żeby nie miał żadnego wentylatora
> i nie kosztował wiele. :) Nie musi być szybki. :)

Nie rozumiem zdania 'oczywiście PC odpada'.

System oparty na miniITX Intel D510MO
- zwarty, niezawodny bez wentylatora
- nie jest szybki :> /ale wydajny na tyle, ze da Ci 30MB po SMB i moze
40 po FTP/
- z cena - kwestia wzgledna
- pradu je tyle co pare enerooszczednych zarowek
- w odpowiedniej obudowie zajmie z 18 x 18 x kilka cm (z jednej strony
moze byc duzy, z drugiej ma byc maly... nie łapie, na siłe wrzucisiz
miniITX do obudowy fullATX)

a ze to nieszczesny pecet, zainstalujesz tam pierwsza lepsza dystrybucje
linuxa pod x86, tzn najszerszt z mozliwych wybor binarek i dystrybucji

Ujme to inaczej, zawsze mozesz sobie utrudnic zycie bardziej jeżeli
oczywiście chcesz ;), miniITX jest na tyle malo popularne w PL, ze za
ekstra obudowami trzeba sie troche nabiegac, ale da rade :)

pozdr.

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/