Re: Karta grafiki do filmów HD

Autor: maX <aver_at_interia.pl>
Data: Wed 22 Sep 2010 - 12:59:11 MET DST

news:i7ci10$c34$2@node1.news.atman.pl...

> Zdaje sobie sprawę z tego i wykombinowałem że jak z 1080 nie wyrobi
> to nie mam żadnej informacji czy zbrakło mocy na rozkodowanie czy
> tylko na konwersję do używanej rozdzielczości.
> A nie spodziewam się aby się wyrobił. :-)

Karta grafiki bez znaczenia czy GF9500 czy GF9800, obie karty pod względem
akceleracji HD wypadają prawie tak samo. Testy na 2-rdzeniowym E8500 3GHz::
http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/media-playback_7.html#sect0
Jak widać Average CPU Usage pod kartami nVidii oscyluje, w zależności od
filmu i kodeka, między 15 a 40 % (szczytowo dochodzi do 50%). Pod kartami
Ati jest zauważalnie lepiej.
Oddzielną kwestią jest natomiast co się dzieje jak sprzęt okazuje się za
słaby do odtworzenia filmu. Czy film zaczyna rwać i zacinać się, czy tylko
płynnie zmniejsza się framerate (do np. 20 fps).