Re: Domowy NAS i przyległości

Autor: Maciek <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Wed 22 Sep 2010 - 11:56:47 MET DST

Dnia 2010-09-22, o godz. 08:41:15
Marx <Marx@nospam.com> napisał(a):

> Otoz jesli ma to byc tylko i wylacznie NAS, to kupowanie Atoma nie ma
> sensu - lepiej kupic NAS dedykowany, wyjdzie po prostu taniej.

Autor wątku chciał NAS-a z obsługą mldonkey. Dedykowany NAS
umożliwiający taką rzecz jest jednak droższy niż platforma na Atomie. W
moim przypadku to było ~250PLN nie licząc kosztów pamięci (wyjąłem z
szuflady ;-) ) i dysków. Teraz podaj mi jakiś NAS na 2 dyski. w tej
cenie.

> Natomiast jesli ma to pelnic jakies funkcje oprocz NAS to potrzebna
> jest mozliwosc rozbudowy - stad potrzebne PCI lub PCIEx. Jesli komus
> wystarczy USB - moze Atoma kupowac, albo i notebooka. Jesli
> potrzebuje karty, to niestety Atom sie nie nada.

Wtedy nie jest to NAS a w miarę zwykły serwer/workstation. A to nei
jest temat tego wątku.

> Moze przyjmijmy, ze kazde z rozwiazan sie nadaje, wszystko zalezy od
> zdefiniowania swoich potrzeb i mozliwosci finansowych.

Ale rozwiązanie nie NAS-owe jednak jest elastyczniejsze.

Zdrówko