Re: Karta grafiki do filmów HD

Autor: Bethrezen <spam_at_mail.com>
Data: Wed 22 Sep 2010 - 00:29:25 MET DST

W dniu 21.09.2010 20:10, *Piotr* napisał(a):
> Czym zastąpić NVidia GeForce 8600 GT ?

Ta karta jest w zupełności wystarczająca.

> Potrzebuję płynnie oglądać filmy HD TYLKO na monitorze. Teraz jest tak,
> że filmy 720p czasem się przycinają, a 1080 to można zapomnieć ).

Sprawdź sobie użycie procesora, gdy włączysz film. Prawdopodobnie to
jego wina. Może być za słaby do tych zadań, albo masz coś skopane w
kodekach.

A teraz rada. Otóż GeForce od serii 8 mogą sprzętowo akcelerować
odtwarzanie HD. Wystarczy użyć odpowiedniego softu. Z własnego
doświadczenia wiem, że da się to zrobić przy pomocy Media Player Classic
Home Cinema (trzeba chwilę pogrzebać w ustawieniach) bądź Splash Lite
(dużo prościej). Popatrz sobie wtedy na użycie procesora i karty
graficznej (GPU-Z zakładka Sensors). Przy użyciu karty graficznej 1080p
powinno chodzić płynnie.

> Chyba, że wymiana procesora coś da ? ( płyta może obsłużyć Core 2 Duo/
> Core 2 Quad ).

Wymiana proca też by pomogła, ale jeżeli ten Ci wystarcza to nie ma
sensu robić sobie dziury w portfelu.