Re: Ilosc realokowanych sektorów...

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Sun 19 Sep 2010 - 15:17:33 MET DST

"Mateusz" i74sk6$dau$1@news.onet.pl

> Bo chyba duzo gorsze dla dysku jest wlaczanie i wylaczanie i wlaczanie i wyl;aczanie niz ciagla praca w stabilnych warunkach :)

Program krzyczy niezależnie od tego, jaką anomalie odkryje.

> Wlasnie znalazlem dysk z przepracowanymi 1120 dniami i calkiem sprawny. Ilosc startow - 83 :)

Ja kiedyś rzadko :) wyłączałem komputer. Nie pamiętam stanu liczbowego
dysków, ale coś koło tego, co podajesz. (może więcej startów) Dyski
były w doskonałym stanie do czasu przegrzania jednego z nich poza
komputerem. Przegrzany dysk utracił swoją zawartość (raz czytała
się tak, raz inaczej -- nie było raportów o błędach) ale po
ponownym zapisaniu pracował poprawnie.

Włączanie i wyłączanie niby szkodzi, ale jeśli dysk może przeżyć 50 tysięcy
włączeń i wyłączeń -- cóż to za szkodliwość? W czasie chłodzenia dysk zasysa
powietrze, dlatego wyłączanie nie jest miłe.

Moim zdaniem dyski nie są zniszczalne w warunkach normalnych. :)

--
   .'O`-'     ., ; o.' eneuel@eneuel.comyr.com '.O_'