Re: Wykłady ze sprzętu komputerowego

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Sun 19 Sep 2010 - 12:21:29 MET DST
Message-ID: <2010091910212700@grush.one.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed

W dniu 19.08.2010 17:58, kamil pisze:
> Skladni C+ wypisanej na tablicy tez nie trzeba kompilowac. Do tego

Ale *można*, co spowoduje, że zamiast myśleć, studenci w do-
mach będą - bez "karzącego oka nauczyciela" nad sobą - uczyć
się przez kompilację.

> pierwsze egzaminy czy kolokwia polegaja czesto na wskazaniu i
> poprawieniu bledow w kodzie. Pseudokod spisze sie tak samo, jak kod w
> C++ w tym przypadku.

No i właśnie na testach polegających na wskazaniu błędu w ko-
dzie wychodzi, że studenci nie znają dokładnej składni języka,
bo "przecież kompilator podświetli gdzie jest nie tak i wtedy
można próbować czego brakuje".

Mogę uwalać 90% podchodzących do egzaminów, ale nie o to tu-
taj chodzi -- lepiej wymyślić jakąś procedurę, która zmusi do
nauki od samego początku, a nie po pierwszym wyleceniu ze
studiów.

> Ja nie neguje nigdzie wartosci przygotowania teoretycznego. Tyle, ze
> wykladowca zamiast "tu macie skladnie wymyslonego jezyka, a tu problem
> do rozwiazania" rownie dobrze moze powiedziec "tak wyglada skladnia
> MS-SQL/C++/whatever, a tutaj problem do rozwiazania".
> Roznica zadna.

Patrz wyżej. Metody przez naukę C/C++ właśnie używam. Jest
zła, bo dopuszcza lenistwo. Podaj lepszą metodę, która nie
będzie dopuszczała lenistwa :)

-- 
|""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""|
| Radosław Sokół  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika Śląska                   |
\........................................................../
Received on Sun Sep 19 12:35:02 2010

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Sun 19 Sep 2010 - 12:51:03 MET DST