Re: NAS - co wybrać?

Autor: MC <m5c_at_go2.pl>
Data: Sun 19 Sep 2010 - 12:09:45 MET DST

news:2010091909295000@grush.one.pl...

> Właśnie dlatego. Komputer *wymaga* czasem grzebania we "wnę-
> trznościach", czy to sprzętowo, czy to przez dogłębną insta-
> lację i konfigurację oprogramowania systemowego. A samochodu
> czy lodówki się po prostu *używa*.

Komputera też się używa. Popatrz jak zmienił się algorytm podłączenia do
Wi-Fi. Firmy wydały ciężkie pieniądze żeby nie trzeba było szyfrowania
wprowadzać ręcznie. Dzisiaj wystarczy nacisnąć guzik i wszystko gotowe.

> Komputery są pod względem wymagań stawianych użytkownikowi
> gdzieś na poziomie motoryzacji sprzed 100 lat :)

Osobę optymalizującą swój komputer pod względem wydajności jest równie
trudno spotkać jak tuningującego samochód. To są nisze, a trudno na
podstawie niszowych populacji wyciągać wnioski.

> W takim przypadku łatwiej jest udostępnić folder na tym
> częściej włączonym komputerze, a nie dokładać sobie proble-
> mów z dodatkowym urządzeniem.

Popatrz, a wydawało mi się, że będziesz zwolennikiem domowych sieci. Cechą
wspólnej pamięci jest stały dostęp a nie dopiero od momentu włączenia
jakiegoś komputera. Jest jeszcze licznik energii (15W to nie 150) i parę
innych korzyści z małęj sieci.

> Poza tym wiele komputerów w
> domu to wciąż nie norma, a posiadacze kilku maszyn też nie
> zawsze mają aż takie potrzeby wymiany danych, żeby zwykły
> pen-drive sobie nie poradził.

Do włączenia się do sieci aspiruje także konsola, odtwarzacz blu-ray czy
telewizor. Dane do wymiany to dzisiaj także filmy HD. To już są poważnie
objętości.