Re: NAS na atomie

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Fri 17 Sep 2010 - 15:54:29 MET DST

On 2010-09-17 12:58, ...::QRT::... wrote:
> Mam takie pytania odnoścnie NAS'a na atomie.
> Czy freenas bez problemu wspólpracuje z tą platformą?
> Jakie transfery taka platforma zapewnia po gigabitowym Lanie? To znaczy
> rozumiem ze dyski ect ale chodzi mi o to czy ograniczeniem jest wydajność
> platformy czy dysku. Czy te 50GB/s da rade?

Z moich doświadczeń, bo bezpośrednio korzystam, głównym ograniczeniem
jest sam protokół i ew. jego implementacja. Na kartach/switchach
Gbit/SOHO bez Jumbo Frame via SMB mam gdzieś 35-40MB/s z windowsami XP.
Atom 1.6 nie jest przytkany, dysk też nie (zresztą to samo jest na Core
2 Duo 3Ghz)

Teoretyczny limit interfejsu to ~100MB/s, więc korzystając z innych
protokołów i ew innych ustawień sieciowych /MTU/ uzyskasz pewno więcej.

Nie wiem ile wyciągnie NFS, nie testowałem :)

pozdrawiam

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/