Re: Samsung SpinPoint F3 HD103SJ

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Wed 15 Sep 2010 - 16:13:49 MET DST

On 2010-09-15 12:45, Piotr Fonon wrote:
> Witam,
> Podobno szybki, ale czy warto ryzykować? Spotkałem różne opinie na temat
> głośności. Jakie macie doświadczenia z tym dyskiem?

Ten konkretny model testowałem, od paru lat samsungi są bardzo dobre w
segmencie SOHO, nie ma problemu ze stukaniem /ruchy głowicy/ czy
nadmiernym hałasem. De facto ostatnio wymieniłem Seagate 320 na Samsung
500 i mam proble, bo nie bardzo wiem kiedy dysk chodzi :)

Z mojego pkt widzenia sprzedają się rewelacyjnie i zwrotów jest bardzo
mało. Owszem spotykam sprzedawców, którzy coś tam mówią o samsungach
duzo zwrotów etc... wszystko zalezy od tego ile czego się sprzedało i
jaki procent stanowią owe zwroty.

Poza tym równie istotną kwestią jest wielkośc dysku (liczba talerzy) -
generalnie im większy, tym szansa awarii większa, aczkolwiek wiele
awarii wychodzi w ciągu pierwszych tygodni użytkownia, a z wymianą nigdy
nie ma problemy

Test wydajnoścu (HDTune) masz tu:

http://luktronik.pl/pl/p/Samsung-1TB-3.5-F3-HD103SJ-7200-32MB-SATA-II/102

Obrazek poniżej