Re: NAS - co wybrać?

Autor: kamil <kamil_at_spam.com>
Data: Wed 15 Sep 2010 - 14:15:36 MET DST

"Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> wrote in message
news:2010091511483200@grush.one.pl...

> Komputer jest jednak dużo bardziej zaawansowanym i wymaga-
> jącym (od użytkowników) urządzeniem, niż lodówka czy samo-
> chód.
>
> Owszem, dobrze, że wiele rzeczy można kupić jako gotowe
> produkty, ale siłą i podstawową cechą elektroniki kompu-
> terowej jest modułowość i możliwość dowolnego programowa-
> nia i oprogramowywania.

Wyglada, ze znow powrocimy do niekonczacen sie sagi 'Co na go przecietny
uzyszkodnik'. :)

Jesli NAS ma spelniac konkretne zalozenia (pojemnosc, funkcjonalnosc, metody
dostepu) i gotowe pudlo je spelnia, nie widze powodu zeby nie kupic, wlaczyc
i uzywac. U nie-przecietnych uzytkownikow dochodzi jeszcze kwestia
poszerzania horyzontow, dlatego wiekszosc z nas ma na strychu cala siec
zarzadzana przez telnet, zamist domowego routera plug and play. ;)

> Nie wdaję się w dyskusję, czy lepiej kupić gotowego NASa,
> czy składać go samego (osobiście w ogóle dziwi mnie roz-
> szerzająca się ostatnio popularność tych urządzeń), ale
> ostro protestuję przeciwko spłycaniu komputerów :)

Samochod tez mozna miec sportowy, vana, kombi, rodzinny, 2 miejscowy, 7
miejscowy, z dachem, kabrio, naped z przodu, tylu, AWD, diesel, benzyna,
skrzynia manualna, automat, z reduktorem albo bez, duzy przeswit, twarde
zawieszenie, z nawigacja albo bez.. Ostro protestuje przeciwko splycaniu
samochodow. ;)

A w koncu i tak chodzi o dojechanie z A do B tak samo, jak o zapisanie pliku
X na dysku sieciowym. ;)

> Na podobny temat wypowiada się też w swoim felietonie
> Dvorak:
>
> http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2367202,00.asp

A dzieki, ciekawe.

Pozdrawiam