Re: Kontrolery SATA na PCI (nie-express)

Autor: Osadnik <osadnik.www_at_wp.pl>
Data: Mon 06 Sep 2010 - 02:58:52 MET DST

W dniu 2010-09-05 23:14, Piotr Wozniacki pisze:
> Witam,
>
> Mam sobie 2 dyski (SATA II), i chcę je skonfigurować w TANI Raid ).
> Problem w tym, że nie mam już wolnego PCIe. Znalazłem taki sterownik na
> PCI:
>
> http://www.4world.pl/categories/product/43/94/2/
>
> - i mam pytania do tych, co podobnego używają:

używają i maja dość negatywne zdanie.

> 1. Czy wymaga on zainstalowani na dyskach zworek, włączających tryb SATA
> I (1.5Gbps)?

nie

> 2. Jakie transfery osiąga w praktyce w konfiguracji RAID 0?

Tyle ile da PCI :)

Ale. raida na tym sensownego nie postawisz dlaczego? bedzie to i tak
raid programowy i niestety mocno niestabilny (jak to VIA). Właściwości
SMART tym nie odczytasz, systemu z tego nie zbootujesz, generlanie dobre
jak porty SATA pod dodatkowe dyski pracujace jako zwykłe nie macierzowe.

Jełsi chcesz się pobawić w raidy to lepiej wymień płytę główną która
"sprzętowo" obsługuje coś takiego.