Re: Dysk w laptopie a kody błędów.

Autor: rageofhonor <wein_at_wp.pl>
Data: Sun 05 Sep 2010 - 17:59:47 MET DST
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-1"; reply-type=original
Message-ID: <4c83bdf9$0$22816$65785112@news.neostrada.pl>

Uzytkownik "Marcin Kwiatkowski" <falcon@linux.bielsko.pl> napisal w
wiadomosci news:slrni86s1u.j3r.falcon@fox.linux.bielsko.pl...
> On 2010-09-05, rageofhonor <wein@wp.pl> wrote:
>> Jest sobie dysk twardy HITACHI, 120 GB w laptopie i na samym początku
>> laptop
>> zgłasza że jest uszkodzony dysk.
>> Sprawdziłem go softem producenta.
>> Nie przechodzi szybkiego skanowania, długiego skanowania i też nie da się
>> mu
>> zrobić LOW-LEVEL Format. Wszystko kończy się jakimś błędem nie wiem
>> dokładnie który błąd był przy czym ale testowałem dysk najpierw szybkim
>> skanowaniem a potem długim skanowaniem i w końcu próbowałem mu zrobić
>> LOW-LEVEL Format czyli w takiej kolejności też zapisałem błędy.
>>
>> Błędy to:
>>
>> 0x73 Device damaged by shock. This device was damaged by an excessive
>> shock
>
> Uszkodzenie mechaniczne. Tlumaczenie tego kodu bledu to "Urzadzenie
> uszkodzone
> przez wstrzas. To urzadzenie zostalo uszkodzone przez silny wstrzas".
>
>>
>> 0x72 Device S.M.A.R.T. Error. The Self-Monitoring, Analysis and Reporting
>> Technology (S.M.A.R.T.) has detected a drive problem. The drive may fail
>> soon and should be replaced as soon as possible.
>>
>> 0x75 Defective Hard Disk Drive Component
>>
>> Co może być przyczyną aż takiego uszkodzenia dysku?
>>
>
> Wstrzas, upadek, etc. Raczej nikle szanse na wymiane gwarancyjna, zerowe
> na uruchomienie.

Jestem 2 wlascicielem tego laptopa i okazalo sie ze dysk jest jeszcze na
gwarancji. Mozna bylo wejsc w system i pracowac na nim. Tylko strasznie
mulil. Z partycja C: nie bylo za wielkich problemów. Gorzej z partycja D:.
Na poczatku stukala glowica. Zapuscilem mu HDD regeneratora i na ok 40%
zaczely sypac sie bady. Chyba wszystkiego nie naprawil. Bo praktycznie na
srodku i pod koniec byly bady.

Nie wiem dokladnie co sie stalo ze pisze ze byl wstrzas. Tylko czy mi teraz
producent uzna jescze gwarancje? Telefonicznie mówili ze nie ma problemu
tylko przed odeslaniem do serwisu zalecali najpierw zrobic ich softem
LOW-LEVEL Format. Nie znali jeszcze wtedy kodów bledu bo wyszly dopiero przy
testowaniu dysku softem producenta. Serwis jest w Holandii.
Received on Sun Sep 5 18:00:03 2010

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Sun 05 Sep 2010 - 18:51:01 MET DST