Dysk w laptopie a kody błędów.

Autor: rageofhonor <wein_at_wp.pl>
Data: Sun 05 Sep 2010 - 07:56:10 MET DST

Jest sobie dysk twardy HITACHI, 120 GB w laptopie i na samym początku laptop
zgłasza że jest uszkodzony dysk.
Sprawdziłem go softem producenta.
Nie przechodzi szybkiego skanowania, długiego skanowania i też nie da się mu
zrobić LOW-LEVEL Format. Wszystko kończy się jakimś błędem nie wiem
dokładnie który błąd był przy czym ale testowałem dysk najpierw szybkim
skanowaniem a potem długim skanowaniem i w końcu próbowałem mu zrobić
LOW-LEVEL Format czyli w takiej kolejności też zapisałem błędy.

Błędy to:

0x73 Device damaged by shock. This device was damaged by an excessive shock

0x72 Device S.M.A.R.T. Error. The Self-Monitoring, Analysis and Reporting
Technology (S.M.A.R.T.) has detected a drive problem. The drive may fail
soon and should be replaced as soon as possible.

0x75 Defective Hard Disk Drive Component

Co może być przyczyną aż takiego uszkodzenia dysku?