Re: Potrzebna pilna pomoc przy laptopie!

Autor: jurajski Jaskiniowiec <jurajski_jaskiniowiec_at_jaskinia.na.jurze>
Data: Tue 31 Aug 2010 - 15:06:36 MET DST

Dnia 31-08-2010 o 14:18:02 X-Man <kawasaki750@wytnijo2.pl> napisał(a):

> Podłącz zwykły monitor i zobacz co na nim się wyświetla, jak jest ok
> znaczy że matryca/kabel jak to samo tzn. że zwalone coś na płycie
> głównej, pewnie grafika. Na przyszłosc warto podac markę i model laptopa
> pewne usterki są typowe.
>
> Pzdr
> Piotrek

Objaw byl tylko wczoraj (ekran nagle od prawej strony robil sie niebieski,
po czym znowu od prawej robil sie bialy, i znow od prawej do lewej czarny
+ poziome paski, ew. artefakty, czyli posztakowany ekran w dziwnych
kolorach ). Pojawil sie znienacka. Jak juz udalo sie uruchomic system, to
pochodzil kilka minut i albo byl taki efekt jak wymienilem, albo nagle
ekran byl czarny. Dzialo sie to glownie podczas uruchamiania systemu, ale
zazwyczaj juz po zalogowaniu. Po czym, jak wylaczylem definitywnie lapka,
poszedlem zrobic sobie kolacje (ok. 30-45min), i po ponownym wlaczeniu
wszystko wrocilo do normy, czyli brak tego objawu do tej pory.

Poprzednio, przed wymiana matrycy, gdy nie bylo obrazu na matrycy, na
zewn. monitorze obraz byl. Aczkolwiek w necie duzo watkow przewija sie o
wadliwosci chipsetu (zimny lut?) w tej serii laptopow.

Konkretnie chodzi o HP Pavilion tx2550 ew. Jest to laptop z funkcja
tabletu.

Chipset to ATI + zintegrowana ATI HD 3200.

Dodam, ze laptop obecnie sluzyl do podstawowych spraw - nie bylo szans, by
sie przegrzewal (zainstalowany Core Temp).