Re: Ensoniq PCI z lat 90 do współczesnego PC

Autor: Yakhub <yakhub_at_gazeta.pl>
Data: Tue 31 Aug 2010 - 10:57:05 MET DST

Dnia Tue, 31 Aug 2010 05:09:29 +0200, Leszek K. napisał(a):

> Przez dłuższy czas używałem integry podłączonej po światełku z
> amplitunerem. Filmy szły tak jak były nagrane (5.1, 7.1, stereo, mono).
> Problemów nie było żadnych. Gry szły w stereo.

Też tak miałem:

> Nabyłem X-Fi od creativa. Teraz wszystko jest kodowane do DD 5.1.

Nabyłem Xonara. Teraz dźwięk leci tak, jak mu się podoba - zależnie od
oprogramowania, driverów, kodeków i fazy księżyca.

Największe kuriozum jest w przypadku filmów z dźwiękiem DTS - pomimo, że
ampli sam potrafi taki dźwięk poprawnie zdekodować.
Nie udało mi się sprawić, aby system (do spółki z softem, kodekami i
driverem) zechciał wypluć ten dźwięk w niezmienionej formie - potrafi go za
to zdekodować, spłaszczyć do stereo, rozciągnąć do 5.1, zakodować w DD i
wypluć do wzmacniacza...

http://groups.google.pl/group/pl.comp.pecet/browse_frm/thread/c8ba99d481c5c23f/8bdc822c86d3c9ca?hl=pl&tvc=1&q=kabelkologia+yakhub#8bdc822c86d3c9ca
http://groups.google.pl/group/pl.comp.os.ms-windows.vista/browse_frm/thread/b1ca09a79872e097/8457f0ab31a74474?hl=pl&ie=UTF-8&q=yakhub+dolby+digital#8457f0ab31a74474
http://hdtvpolska.com/index.php?showtopic=12412&pid=116969&mode=threaded&start=#entry116969