Re: jaki dysk do starutkiego thinkpada ?

Autor: yendy <yendy.szczyrkovsky_at_gmail.com>
Data: Sun 29 Aug 2010 - 14:28:00 MET DST

On 27 Sie, 11:58, "Vituniu" <vitu...@poczta.fm> wrote:

> Mysle, ze kazdy ATA bedzie pasowac.

Osobiście polecam Samsung (HM160HC) Spin Point M5 - najcichszy i
najszybszy z IDE-ATA!

> Niby tak, ale szybko znienawidzisz Flasha... ;)

Ha ha, ale flaszowymi KOBYŁAMI to się dławią najnowocześniejsze
maszynki jak netbuki z Atomami!
Przykład takich "kobyłek" to portale "Euro AGD" lub choćby "Heyah" -
tak dla przetestowania ;)
Także filmy na youtube w rozdzielczości większej niż 360p wymagają
dużej wydajności - jeśli na flaszu.

Remedium: Firefox z tzw. "extension" do selektywnego blokowania
flaszów, np.
 Flashblock
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/433/?src=api

a jeśli chcesz po prostu ściągnąć filmiki z youtube itp. zapisać w
postaci np. mpg, wmf, avi to:
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/6584/?src=api
lub
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/53003/?src=api

potem odtwarzasz to przy pomocy mplayer i O DZIWO - jeśli wcześniej na
flaszu lapek się dławił to teraz przy tej samej rozdzielczości mplayer
odtwarza bezproblemowo! Sam nie wiem dlaczego? Dlaczego Adobe Flash-
Player potrzebuje dodatkowej wydajności? Czyżby coś JESZCZE robił w
tle? ;)

Slackware, FreeBSD lub Gentoo - te 2 ostatnie pozwalają żebyś sobie
sam skompilował wszystkie pakiety/aplikacje w wersji LAJTOWEJ
(wyrzucając znaczną część ich niepotrzebnej funkcjonalności, jak np.
Java w Firefox) a także dodatkowo zoptymalizował pod kątem sprzętu,
np. typu instrukcji danego CPU.
To sprawi, że wszystko będzie chodzić znacznie szybciej na danym
sprzęcie - ale sama kompilacja będzie długotrwała na słabym sprzęcie.
(Cóż coś za coś. Ale możesz pozostawić do skompilowania na dobę lub
dwie wolnych dni.)