WD MyBook a OC

Autor: Leszek K. <leszek60.wytnij._at_neostrada.pl>
Data: Fri 27 Aug 2010 - 14:55:43 MET DST

Spotkałem się dzisiaj z ciekawym zjawiskiem. Płyta P35C-DS3R z Q6600 z
podkręconą szyną do 333 MHz. Chodzi to stabilnie od lat. Po podpięciu po
USB dysku WD My Book 1 TB też nie ma problemów. Jaja zaczynają się dziać
gdy z podpiętym dyskiem zresetuję maszynę. BIOS zaczyna startować resetuje
się i startuje ponownie z domyślnym zegarem. Ustawienie szyny na 267
(zamiast domyślnego 266) daje ten sam efekt. Blokada anty OC w dysku?
Trochę to wkurzające, że trzeba pamiętać coby przed każdym startem systemu
odpinać dysk. Szukałem na necie czy ktoś nie ma podobnego problemu ale nie
znalazłem. Macie jakieś pomysły jak to obejść? Z góry dziękuje za wszystkie
sugestie.