netgear stora a synology ds110j [NTG]

Autor: ...::QRT::... <nie.m_at_m.mejla>
Data: Fri 27 Aug 2010 - 14:15:37 MET DST

Witam

rozumiem ze ta grupa to może nie jest najodpowiednijsze miejsce do tego
typu pytania ale mam nadzieje iż mi wybaczycie.

Mianowicie - nosze sie z zamiarem zakupu jakiegoś dysku sieciowego do
backupu, trzymania danych i printserwera. Ewentualnie sciąganie plików :).
Opcje serwera FTP, biblioteki mediów i tym podobne mnie nie interesują.
Dysk ma w prosty i szybki sposób udostępniać zasoby w małej sieci lokalnej
i w równie prosty sposob zabezpieczać pewne dane z komputerów w tej ze
sieci. W zasadzie ze wzgledów finansowych pod uwagę biorę dwa:

- netgear stora
- synology ds110j

Na plus story przemawia to ze można tam podłączyć 2 HDD i zrobić mirroring,
badz powiększyć przestrzeń dyskowa. Na minus to ze jest sprzedawany z
jakimś tam dyskiem o którym za wiele nie wiadomo.

Ja bym chciał stosować dyski typu seagate pipeline albo WD Green Power. Sa
ciche, zimne niezawodne i ponoć sie nadają do pracy 24/7. Wydajności nie
jest jakimś kluczowym parametrem.

Na temat synology mozna sporo poczytać forum jest dość aktywne - na temat
netgear'a niestety niewiele. Jakieś testy w sieci czytałem ale tak naprawde
niewiele z nich wynika. Ot ze sprzęt jest, ze fajny, ze działa, ze dużo
opcji konfiguracji i niewiele wiecej. Bardziej by mi chodziło o wrażenia z
użytkowania czy wsółdzilenie i backup są sprawne, czy soft jest
bezproblemowy, ect.

Miał może ktoś coś do czynienia z jakiś z tych dwóch urządzeń i mogłby może
coś napisać?