Re: Sie�PC i telewizor LCD 42"

Autor: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Mon 23 Aug 2010 - 23:09:46 MET DST

Dnia Sat, 21 Aug 2010 13:11:49 +0200, Radosław Sokół napisał(a):

> Dlaczego w komputerze? Filmy wygodniej ogląda się ze stacjo-
> narnego odtwarzacza podłączonego do telewizora.

Czasami robimy sobie całe wieczorki czy noce filmowe ze znajomymi. 8 do 10
osób, kilka tytułów pod rząd. Bardzo szybko stacjonarny czytnik (mniej) i
telewizor (bardziej) poszły w odstawkę. Jakoś stwierdziliśmy, że komputer
plus rzutnik sprawdzą się lepiej - szczególnie przy tej ilości osób.

> A takie urządzenia (poza najtańszymi) są specjalnie wyciszone i w zasa-
> dzie w ogóle nie słychać ich pracy.

Za to niejednokrotnie mają problemy z czytaniem plików - czy to video, czy
napisów. AFAIR z tych kilku urządzeń, które trafiały się po różnych
znajomych ciężko było:
- wypuścić sygnał na projektor (ale to podejrzewam głównie dlatego, że ktoś
kabelków zapomniał)
- nie było opcji np. przesunięcia położenia napisów względem filmu

> Tymczasem szum czytnika optycznego w komputerze jest niewielkim problemem
> w porównaniu z szumem wentylatorów, piskiem dławików i bzyczeniem dysku twardego.

Seriously? Ja swój komputer owszem - słyszę. Jednak poziom generowanego
hałasu, który rzeczywiście zaczynał drażnić, to miał miejsce wtedy, gdy:
- grałem
- na procesorze (C2D E8400 @ 3,9 GHz) miałem chłodzenie ArcticCooling
Freezer 7 Pro, za oknem było ponad 30 stopni, a grafika w grze ostro
zapędzała do roboty oba układy z karty graficznej (GTX295 - więc też niezła
grzałka).

Podczas oglądania filmów nie zdarzyło się, żeby mnie komputer zirytował
swoją głośnością - szczególnie po zmianie chłodzenia na Mugena 2. Nie wiem,
na ile moją ocenę głośności "podstawowego" desktopa wpływa fakt, że 2,5m w
linii prostej od niego stoi drugi, działający 24/7 komputer, pełniący rolę
m.in. routera dla domowej sieci (Celeron 1,8, 512 MB ram, cztery dyski SATA
7200 rpm).

Inna sprawa, że ja wiem, ja się zabrać za dobór podzespołów tak, by komputer
był cichy.

[ Świat jest zły i jeszcze mu się to ułatwia.                              ]
[                                                            (Franz Kafka) ]